Waarom heb ik ZP App ontwikkeld?
Omdat ik vind dat de administratie voor jou als ZZP’er of ondernemer simpel moet zijn. Je moet jouw boekhouding kunnen doen zonder moeite. Zonder na te denken over ingewikkelde administratieve termen.
Als ondernemer kan en mag ik zeggen: ondernemen is geweldig. Het mooiste vak dat er is. En als het goed is vind jij dat ook?
Helaas hebben alle voordelen hun nadelen. Bij ondernemen is dat niet anders. Wij zien het bijhouden van onze eigen administratie als nadeel van ondernemen. Herkenbaar?
Maar zonder administratie kan jouw en mijn onderneming niet blijven bestaan. Want hoe kun je nu blijven bestaan zonder dat je weet wat ondernemen oplevert en welke kosten je maakt. Zonder een goede administratie weet je niet dat niet.
En dan heb je de Belastingdienst nog. Ook zij verwachten veel van jouw administratie. Voor hen wil je als het goed is geen goede administratie maken. Maar het bijhouden van jouw administratie voor de Belastingdienst zien wij als het ware als een noodzakelijk kwaad.
Maar de Belastingdienst houd je heel eenvoudig te vriend. Door gewoon jouw administratie in orde te hebben volgens de regels en zonder rare fratsen. Dan is de boekhouding voor de Belastingdienst een eitje.
Hoe is ZP App ontstaan?
Jaren geleden ben ik gestart ik als ZZP’er. En ook ik had toen een boekhoudpakket nodig. En het vinden van het juiste pakket viel erg tegen. Of te duur of te ingewikkeld. En de ander bood weer te weinig functies. Zo was de een alleen geschikt voor de urenregistratie en de ander alleen voor facturen maken.
Wij vinden dat voor een ZZP’er de administratie simpel te doen moet zijn. Geen ingewikkelde termen. Wij vinden het ondernemen prachtig. Jij toch ook? Tegelijkertijd snappen wij dat administratie erbij hoort. We zouden bijna zeggen dat het een vervelend klusje is.
Mijn oplossing bestond nog niet. Want ik zocht naar een oplossing die alle functies bevatte die ik als ZZP’er nodig had: offertes, kosten, inkoop, verkoop, tijdregistratie, rittenregistratie, abonnementen, flexibel factureren, automatisch grootboek, aanmaningen en automatische debiteurenbewaking. En daarnaast ook allerlei handigheidjes die niet direct tot boekhouden behoren, maar waar een ZZP’er wel belang bij heeft. Denk bijvoorbeeld aan een contactenlijstje of contacthistorie bijhouden. Functies die vanuit één plek allemaal met elkaar samenwerken. En dat met een betaalbare prijs.
Dat moet kunnen! En zo ontstond een idee. Daarom ben ik begonnen met het ontwikkelen van ZP App.
Wie is dan het gezicht achter ZP App?
Aangenaam, Gert Bronkhorst. Ik ben een ICT’er die al meer dan 25 jaar ICT-consultant is. Ik heb jarenlang bedrijven geholpen met ICT-oplossingen te bedenken en te realiseren. Eenvoudige oplossingen waar klanten wat aan hebben.
Daarom denk ik met ZP App ook vanuit jou als ZZP’er of ondernemer. Wij denken niet vanuit de accountant, de boekhouder of vanuit de Belastingdienst. Ze zijn belangrijk, maar het draait om jou. Jij moet jouw administratie snappen. Jij moet heel eenvoudig jouw administratie bij kunnen houden. ZP App is slechts een hulpmiddel. Om op de achtergrond jouw administratie te verwerken.
Als ZZP’er weet ik waar jij als ZZP’er of ondernemer tegenaan loopt. En met die kennis en ervaring wil ik ZP App gebruiken om jouw administratieve uitdagingen op te lossen.
En dit is het resultaat
Jaren later is ZP App een volwassen boekhoudpakket geworden. ZP App heeft alles in zich wat jij als ZZP’er of ondernemer nodig hebt: van offerte naar order, van order naar factuur en van factuur eventueel zelfs naar een aanmaning. Al heb je hopelijk die aanmaningen niet nodig.
Maar een heel belangrijk ander onderdeel van ZP App is kantbeheer (de eenvoudige term voor CRM). Contactmomenten met bestaande en nieuwe klanten houd je eenvoudig bij. Je hebt voor elke klant een dossier. Zodat je geen enkel project, gewerkt uurtje en gereden kilometer vergeet. Makkelijk toch?
En dat doen we zoveel mogelijk automatisch
We beginnen met de basis. Je maakt met behulp van ZP App offertes, orders en facturen. Je houdt je kosten en omzet eenvoudig bij.
Maar je hoeft niet alles zelf te doen. Zoveel mogelijk gaat automatisch. Zodat jij niets kunt vergeten. Zodat boekhouden zo eenvoudig mogelijk is. Zo zorgen wij ervoor dat jij zo weinig mogelijk omkijken hebt naar jouw administratie.
Denk bijvoorbeeld aan jouw urenregistratie. Of jouw kilometerregistratie. Dat kun je allemaal handmatig toevoegen. Maar stel je voor dat je 20 uur voor een nieuwe klant aan het werk gaat. Dan verwerk je in de verkooporder deze 20 uur als ‘tijd’. Dan snapt ZP App dat dit de uren zijn die jij gaat maken. En die verwerkt hij dan automatisch. Volgens mij scheelt jou dat een hoop werk!
En je raakt nooit gegevens kwijt. ZP App controleert elke nacht automatisch al jouw gegevens. Normaal gesproken laat je dit regelmatig door jouw boekhouder
En je raakt nooit gegevens kwijt. ZP App controleert elke nacht automatisch al jouw gegevens. Normaal gesproken laat je dit regelmatig door jouw boekhouder.
Zo heb je jouw boekhouder bijna niet meer nodig. Hij hoeft maar soms een keertje langs te komen om jouw administratie te controleren of jouw (ingewikkelde) boekhoudvragen te beantwoorden. Natuurlijk kan het controleren ook online.
Persoonlijk contact
ZP App is maar ZP App. Als ZZP’er of ondernemer weet jij hoe belangrijk persoonlijk contact is met klanten. En ik als ZZP’er vind dat ook erg belangrijk.
Ik wil graag kennis met je maken. Daarom vraag ik bijvoorbeeld jouw persoonlijke gegevens bij jouw aanmelding. Zodat we telefonisch of persoonlijk kennis kunnen maken. Zodat ik met behulp van ZP App jou nog beter kan helpen met jouw administratie.
Kortom. Samen met ZP App sta ik klaar om jou administratief te helpen. Wil je door ons geholpen worden?